Kırtasiyecilik kavramı nedir?
Üçüncü ve dilimizde en çok kullanılan anlamı ise bürokrasi, yani sorumluluk almamak, sorumluluğu başkalarına yüklemek, işi formalitelere boğmak, kanunun yasaklayıcı kurallarına sığınarak kayıtsız kalmak, işi geciktirmek ve dolambaçlı yollara sapmak[2] anlamına gelmektedir.
Bürokrasi ne iş yapar?
Bürokrasi, siyasi sistem içindeki idarenin yapısı ve eylemlerini ifade eder. Bu anlamda bürokrasi, hükümetler tarafından yönetilen ve çeşitli idari görevleri yerine getirmek ve devlet idaresinde çalışmak üzere çeşitli kamu kurumlarından oluşan örgütlerin ve bunların eylem ve faaliyetlerinin bütünüdür.
Bürokratik işlem ne demek?
Devlet kurumlarında yüksek mevkilerde bulunan üst düzey yöneticilerden oluşan yapı. Bürokrasi teriminin kökeni antik çağlara dayanır. Devlet kurumlarında resmi işlerin evrak işleri ve uzayan işlemlerle tamamlanması. Bürokrasi ve uzayan süreçler, bürokratik süreçlerin olumsuz yönlerini ifade eder.
Bürokrasi nedir hukuk?
“Bürokrasi”, “büro” (hükümet daireleri, hükümet işlerinin yürütüldüğü ofisler) ve “cratie” (egemenlik ve “güç”) kelimelerinden oluşan bir terimdir. En genel tanımıyla, hükümet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.
Bürokrasi yaklaşımı nedir?
Bürokrasi, bir toplumun en altından en üstüne doğru daralan bir yapıda örgütlenmiştir; kişisel olmayan genel kurallara ve çalışma prensiplerine göre işleyen bir dizi sistem ve kuraldır. Resmi amacı idari işlevler olsa da, pratikte bazen yorumlar nedeniyle resmi olmayan etkilere karşı savunmasız olabilir.
Kimler bürokrat sayılır?
Herhangi bir büyüklükteki bir örgütün liderliğini oluşturan kişi veya kişiler, ancak terim genellikle bir hükümet veya kurumsal kuruluştaki birini ifade eder.
Bürokrasinin ilkeleri nelerdir?
Weber’e göre; işbölümü, otorite, hiyerarşi, yazılı kurallar, dosyalama, kişiliksizlik, disiplinli bir yapı ve resmi organların örgütlenmesi bürokrasinin yapı taşlarıdır.
Max Weber bürokrasi hangi anlamda ele almıştır?
Bürokrasi denildiğinde akla gelen ilk ve en önemli isimlerden biri olan Weber, bürokrasiyi hem örgütsel ve işlevsel bir mekanizma olarak, hem de kamu hizmeti (insan) perspektifinden ele almaktadır.
Bürokratik denetim nedir?
Bürokratik yönetim biçiminde denetimin amacı özetle; kamu yönetiminin işleyişindeki aksaklıkları saptamak, aksaklıkları ortaya çıkarmak, aksaklık ve yetersizliklerden sorumlu olanlar hakkında soruşturma başlatmak ve bazı durumlarda sorumluları cezalandırmaktır.
Bürokratik lider ne demek?
Bürokratik liderlik, liderlerin karar alma ve operasyonları yönlendirmek için katı kuralları, prosedürleri ve hiyerarşileri takip ettiği bir yönetim tarzıdır. Bu yaklaşımı izleyen liderler, tutarlılık ve yapı sağlayan ancak esnekliği ve yeniliği sınırlayabilen yerleşik politikalara büyük ölçüde güvenir. Bürokratik liderlik, liderlerin karar alma ve operasyonları yönlendirmek için katı kuralları, prosedürleri ve hiyerarşileri takip ettiği bir yönetim tarzıdır. Bu yaklaşımı izleyen liderler, tutarlılık ve yapı sağlayan ancak esnekliği ve yeniliği sınırlayabilen yerleşik politikalara büyük ölçüde güvenir.
Bürokratik davranış nedir?
Bürokrasi, bir yönetim ve örgütlenme biçimidir; bürokrasinin gerçek anlamı; işbölümünü, uzmanlaşmayı, örgütlenmeyi, hiyerarşik yapıyı, kurallara uymayı ve geniş grupların bir planlama çerçevesinde disiplinli liderliğini gerektiren bir toplumsal örgütlenmedir.
Bürokratik iletişim nedir?
Bürokratik iletişim araçlarını kullanan kurumlar ne halktan ve hedef gruplarından haber almak isterler ne de bu hedef gruplara açıklama yapma ihtiyacı hissederler. Katı bir tutumla karakterize edilen bu iletişim biçimi, genellikle kamu kurumlarında veya bürokratik olarak yapılandırılmış organizasyonlarda bulunur.
Bürokrasi denince akla ne gelir?
Türkiye’de bürokrasi denildiğinde, hükümet işlerinin gereksiz yere uzun formalitelerle yürütülmesi akla gelir ve bu tutuma “bürokrasi” denir. Devletlerin yürütmenin sorumluluğuna büyük önem vermesi ve işlerin ihmal edilmesini ve gecikmesini önlemek için yeterli önlem almaması, kamu görevlilerini halkın gözünde yıpratmıştır.
Bürokrasi ingilizce ne demek?
“bureaucracy” teriminin İngilizce-Türkçe Sözlükte anlamları: 16 sonuç. Bürokrasi i.
Bürokrasi kime ait?
Bürokrasiyi “bir örgütlenme ve yönetim biçimi” olarak gören M. Weber’in bürokrasi teorisinin özü, egemenlik ve meşruiyet fikirlerinde yatar. Weber, egemenlik ve meşruiyet fikirlerine dayanarak “ideal tip” bürokrasiyi geliştirdi.
Kırtasiye mesleği nedir?
Kırtasiye mesleği çok geniş bir yelpazedeki görevleri kapsar. Bunlara ofis mobilyaları, daktilolar, zımbalar, makaslar gibi dayanıklı ürünler, ayrıca kağıt, zımba telleri, yapıştırıcılar vb. dahildir. Sarf malzemeleri de mevcuttur. Kırtasiye dükkanları genellikle okulların veya işyerlerinin yakınında bulunur.
Kirtasiye ürünleri nelerdir?
1) Kırtasiye Mağazası Kalem Ucu Renkli Keçe Fosforlu Kalemler Silgiler Büyük/Küçük Çizgili/Kareli Defterler Defter Büyük/Küçük Eskiz Defteri Klasör A4 Kağıt Renkler Daha fazla ürün…•16 Kasım 2024
Gereksiz kırtasiyecilik ne demek?
Yazılı iletişim sisteminin sonucu olarak ortaya çıkan aşırı ve gereksiz formalite artışı, “kâğıt işi” veya bürokratik kırtasiyecilik olarak bilinen olguyu ortaya çıkarmaktadır (Ergun, 1984: 134). Bu, yeni yöntem ve biçimlerin geliştirilmesiyle ortaya çıkan bir olgudur.
Bürokrasi Latince ne demek?
Latince “burra” ve Yunanca “kratos” kelimelerinden türetilmiştir. “Burra” masaları örtmek için kullanılan koyu renkli bez anlamına gelir ve “kratos” egemenlik ve yönetim anlamına gelir. Bu nedenle, bürokrasi “masaların veya ofislerin hakimiyeti” anlamına gelir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Avşin Kürtçe Ne Demek