Vites zor geçiyorsa sorun nedir?
Parçaların aşınması ve yıpranması ve vites değiştirmede başarısızlık. Basınç pedlerinin azalması veya aşınması vites değiştirmeyi zorlaştırabilir. Ayrıca şanzıman yağı eksikliği, hidrolik sistemdeki sorunlar, senkronizasyon arızası ve şanzıman sorunları da vitese takılmadığında sorunlara neden olabilir.
Vites geçişleri neden sert?
Vites değiştirirken durmanın nedeni genellikle şanzımanın içindeki bileşenlerin aşınması, yanlış yağ kullanımı veya yetersiz yağlamadır. Şanzıman yağını düzenli olarak kontrol etmek ve uygun özelliklere sahip yağ kullanmak bu sorunu önlemede çok faydalıdır.
Vites neden gevşer?
Vites kolu titremesi veya sallanması, vites kolunun tam olarak yerine oturmaması nedeniyle oluşan bir durumdur. Sürüş sırasında vites kolu yerinde hareket ederek titreşime ve dolayısıyla gürültüye neden olur.
Vites neden kitlenir?
Şanzıman parçalarındaki mekanik arızalar şanzımanın sıkışmasının başlıca nedenidir. Araç vitese geçmiyorsa veya vitese geçmekte zorluk çekiyorsa, şanzıman arızası olduğu düşünülür. Sorun, şanzımanın bakımı veya kontrolü yapılarak kolayca tespit edilebilir.
Şanzıman yağı vites geçişlerini etkiler mi?
Şanzımandaki yağ seviyesi azaldığında şanzımanda vuruntu, şanzımandan ses gelmesi ve vites değiştirmede zorluk gibi belirtiler görülür. Bundan sonra vites değiştirmek imkansız hale gelebilir. Sürüş güvenliği azalır.
Vites kutusu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Şanzıman sorunları beş farklı başlık altında ele alınır. Araç vitese geçmekte zorluk çekiyor, ses çıkarıyor, vites değiştiremiyor, vitese geçmiyor veya vitesteyken çalışmıyor.
Vites geçişleri nasıl yumuşar?
Her yağın bir ömrü vardır. Ancak doğru yağı bulup kullandığınızdan emin olun, en pahalı, en ünlü markayı kastetmiyorum. Aracın kılavuzunda belirtilen miktarda yağı ekleyin. Şanzıman yağını değiştirmek daha yumuşak vites geçişleri sağlayacak ve aracı daha sessiz hale getirecektir.
Senkromeç arızası nasıl anlaşılır?
Vites değiştirmede zorluk. Özellikle belirli bir vitese geçerken sürekli stop etme, bir senkronizasyon sorununa işaret ediyor olabilir. Başka bir deyişle, araç 1. vitesten 2. vitese veya 2. vitesten 3. vitese geçerken sorun yaşamıyorsa ancak 4. vitese geçerken her zaman sorun yaşıyorsa, bir senkronizasyon sorununuz var demektir.
Vites kutusu ne ile yağlanır?
Kolay vites değiştirme için kullandığımız yöntemlerden biri de dişli yağlamadır. Gres de tercih edilebilir.
Vites geçişlerinde silkeleme neden olur?
Basınç astarı arızası sarsıntıya neden olur: Araçların durmasını sağlayan basınç astarı arızalandığında araç sarsılır. Çalıştırma ve vites değiştirme sırasında oluşan sarsıntının nedeni büyük ihtimalle debriyaj takımıdır.
Şanzımana ne zarar verir?
Kalitesiz şanzıman yağı ve şanzıman sıvısı kullanmak şanzıman dişlilerinin bozulmasına neden olur. Ani frenleme ve hızlı vites değiştirme sadece dişlileri yormaz, aynı zamanda farklı durumlar da hesaba katılmalıdır. Aracı yokuş yukarı park ettiğinizde, önce el frenini çekmeli ve vitesi boşa almalısınız.
Vitesten atma neden olur?
Dişli çarklardaki aşınmış sonsuz dişliler ve kovan dişliler. Senkronizasyon veya parçalarının aşınması, senkronizasyon kilitleme pimlerinin aşınması, halka yaylarının aşınması veya gevşekliği. Özellikle, vites değiştirme yalnızca belirli bir vitesten gerçekleşirse, ilişkili bir senkronizasyon hatası olasılığı artar.
Araba çalışınca neden vitese geçmez?
Arabayı çalıştırdığınızda debriyaja basılıyor ancak vitese geçilmiyorsa teknik bir sorun var demektir. Bu durumda aracın debriyaj baskı plakasında sorun olabilir. Debriyaj baskı plakasındaki sorun nedeniyle vites değişimi mümkün olmaz ve bu sorun araç çalışırken de meydana gelebilir.
Vites dişlisi kırılırsa ne olur?
Geri vites bozulduğunda, araçtaki diğer dişliler ve şanzıman bileşenleri de etkilenebilir. Dişliler arasında gereksiz sürtünme ve aşınma meydana gelebilir ve bu da daha fazla hasara neden olabilir. Ayrıca, dişliler düzgün bir şekilde hizalanmadığı için dişli gıcırtısı gibi diğer sorunlar da ortaya çıkabilir.
Vites donması nasıl geçer?
Bunun çözümü kabloyu değiştirmektir. Bazen kablo zamanla aşınır ve kopar. Bu durumda tek seçeneğiniz kabloyu değiştirmektir. Vites değiştirmenin zor olmasının başlıca nedeni soğuk havadır. Vites değiştirirken sesler duyuyorsanız ve vites kolu biraz sertse bunun nedeni soğuktur.
Vites dişlisi kırılırsa ne olur?
Geri vites bozulduğunda, araçtaki diğer dişliler ve şanzıman bileşenleri de etkilenebilir. Dişliler arasında gereksiz sürtünme ve aşınma meydana gelebilir ve bu da daha fazla hasara neden olabilir. Ayrıca, dişliler düzgün bir şekilde hizalanmadığı için dişli gıcırtısı gibi diğer sorunlar da ortaya çıkabilir.
Vitesten atma neden olur?
Dişli çarklardaki aşınmış sonsuz dişliler ve kovan dişliler. Senkronizasyon veya parçalarının aşınması, senkronizasyon kilitleme pimlerinin aşınması, halka yaylarının aşınması veya gevşekliği. Özellikle, vites değiştirme yalnızca belirli bir vitesten gerçekleşirse, ilişkili bir senkronizasyon hatası olasılığı artar.
Araba geri vitese geçerken neden zorlanır?
Basınç astarı kırılmış veya aşınmışsa, araç durduğunda vitese geçmekte zorluk çekecektir, ancak çalıştırmakta zorluk çekecektir. Bazı durumlarda, hiç vitese geçmeyecektir. Basınç astarı aniden boşaltılamaz; genellikle zaman alır.
Vites neden küçültülür?
Vites küçültmenin en önemli faydası, hızınızı kontrol altında tutmanızı sağlamasıdır. Hızlı araç kullanan kişilerin hızlarını azaltmaları gereken yerler vardır. Bu yerlere girdiğinizde, vitesi yavaşça küçültmelisiniz.